Jesteś tutaj: opieka-medcorp.pl > Zdrowie i diety > Dieta kapuściana

Dobre ćwiczenia, płaski brzuch

Nadmiar tkanki tłuszczowej na brzuchu, wystający brzuszek to największa zmora wielu osób. Trudno się go pozbyć, nawet jeżeli jest się na diecie. Niezbędne jest wykonywanie ćwiczeń, przeznaczonych specjalnie na tę partię ciała.
Ćwiczenia takie wykonuje się najczęściej na leżąco, najlepiej na macie lub dywanie, żeby nie narazić kręgosłupa na dyskomfort. Pierwsze ćwiczenie na brzuch to najpopularniejsze brzuszki, jednak trzeba od razu zaznaczyć, że wiele osób wykonuje je niepoprawnie, przyciągając do kolan cały tułów. Jest to niepotrzebnie forsujące i może doprowadzić do urazów karku albo barku. Wystarczy położyć się na podłodze, ugiąć nogi w kolanach, ręce podłożyć pod kark, rozstawiając szeroko łokcie. Z takiej pozycji przejść do unoszenia karku i pleców, bez przyciągania głowy do kolan i bez przyciągania brody do klatki piersiowej – najlepiej patrzeć w sufit. Brzuch powinien być napięty przy każdym uniesieniu. Wystarczy robić 20 brzuszków dziennie, aby po pewnym czasie zobaczyć różnicę.
Drugie dobre ćwiczenie to tzw. nożyce, które nie są najbardziej lubianym ćwiczeniem, jednak bardzo skutecznym. Polegają na wykonywaniu nogami ruchów przypominających nożyce, przy cały czas napiętym brzuchu.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.