Jesteś tutaj: opieka-medcorp.pl > Kuchenne ciekawostki > Kuchnia japońska

Dobrze zaparzona – na zdrowie

Zielona herbata jest znanym składnikiem w zdrowym jadłospisie. Nie każdemu przypada do gustu, jednak wymieniając zasady zdrowego stylu życia i odżywiania, często wspomina się o niej jako o niezbędnym elemencie. Jednak, żeby faktycznie wyzyskać jej właściwości, konieczne jest poprawne zaparzanie naparu. Znacznie lepsze działanie ma herbata parzona z liści, a nie z torebki ekspresowej. Jednocześnie istotny jest sposób jej parzenia, aby osiągnąć jak najlepszy efekt.
Najpierw należy oczyścić listki, przełożone do kubka. Wystarczy do tego woda w temperaturze 60 st. Celsjusza. W takiej wodzie wypłukać liście przez 2-3 minuty, a następnie wylać wodę i pozostawić liście. Po tym ponownie zagotować wodę i tym razem zalać ją, gdy osiągnie temperaturę 90 st. Celsjusza. Odczekać 3-5 minut i dopiero wtedy delektować się zdrowym smakiem. Tak zaparzona herbata posiada wszystkie, najważniejsze dla zdrowia właściwości oraz doskonały smak.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.